Årsresumé 2012

Utöver min vanliga års-lista, så tänkte jag sätta lite fokus på de större händelserna 2012. 
De saker som jag verkligen kommer komma ihåg. Så, hur var mitt 2012?



Året började med att vi flyttade in i vår älskade nybyggda 4a i byggnaden som kallas Yasuragi. Jag blev helt frälst i vårt kök och det lilla badrummet med spa-känsla och natursten på duschgolvet. Dock insåg vi att månadskostnaderna blev för höga, så efter bara sex månader valde vi att sälja lägenheten. Att vi dessutom sålde den för 2,5 miljoner kändes roligt!
Jag lyckades äntligen få med två vänner på en Monday Bar-kryssning! Musiken var helt underbar, och jag blev helt lycklig när jag stod på dansgolvet och studsade till musiken och kände dunket i mitt bröst. Det var lycka! 

Två gånger lyckades Duchess rymma i nya lägenheten. Hon smet ut genom balkongdörren på den icke-inglasade balkongen, smet ut i hörnet till en avsats och gick runt hörnet till den inglasade balkongen. Där stod hon och pep. Jag var skräckslagen! Inte för att hon skulle trilla och skada sig, utan alla hundar och bilar som finns i området. Första gången lyckades hon vända och gick tillbaka till den icke-inglasade balkongen där Henke fiskade upp henne. Andra gången skulle jag visa min lillasyster hur Duchess gjort, men Duchess tyckte att hon minsann kunde visa själv! Och stack ut igen.. Denna gången lyckades vi öppna upp balkongfönstrena och syrran böjde sig ut och fick upp Duchess. Grannarna tittade lite konstigt på henne.. ;)
Jag köpte även en Sony Ericsson Xperia Arc S, som dessvärre aldrig slutade krångla... Skärmen svartnade när jag försökte ringa, så antingen kunde jag inte ens ringa eller så kunde jag inte lägga på... Efter att ha lämnat in den tre gånger så fungerade den igen, men pajade sen i alla fall. Bytte då upp mig till en Samsung Galaxy S3 som jag fullkomligt älskar! 
En nära vän gifte sig, och vi anordnade möhippa i UllaredHon kallas inte Fynd-Anna för intet.. ;) Vi satte för alla fönster i bilen, så hon inte skulle se vart vi var på väg. Hon fick göra uppdrag på Gekås, dansa med Ullareds-Morgan, vi badade badtunna och åt exotisk planka och shoppade loss inne på Gekås. En underbart rolig helg! Jag och Henke kom sist till bröllopet, och fick springa in. Alla trodde nog att det var brudparet som gick in i kyrkan, men det var bara vi... ;)
Jag och min vän Erika drog till Amsterdam. Det börjar bli en årlig grej! Denna gången åkte vi dit för att fira Queens Day med holländarna. Alla klär sig i oranget och det är gatufest hela helgen! Detta året hade de dock bestämt sig för att stänga den största parken där de stora namnen som Tiësto och Avicii brukar spela, och allt slutade kl 20 på kvällen.. Men det hindrade inte oss! Jag testade sushi för första gången, och vi fick massa goda holländska kakor av flygvärden på KLM! =)
Jag har shoppat en hel del bra saker detta året. Bland annat köpte jag äntligen en dockningsstation till mobilen med grymt ljud; vår älskade Herman! Efter att ha haft samma rock i 10 år köpte jag äntligen en ny på Vila med en stoor luva! Älskar den! Erika kallar mig Gråluvan och Henke och hans kompis tycker jag ser ut som en Assassin, från spelet alltså.. ;) Erika fick mig att gå in på Noa Noa och på skämt prova en klänning som vi båda insåg var skitsnygg på mig! Så den fick följa med hem!
Jag fortsatte min nagelterapeut-utbildning genom att gå gelé-kursen. Själva kursen var två veckor lång, sen började hemmapraktiken. Gjorde naglar på mina systrar, några vänner, en helt ny kund och på mig själv. Min axel, som pajade när jag jobbade på Lidl, började göra sig påmind igen. Framåt slutet av sommaren kunde jag knappt använda armen, fingrarna löd mig inte, jag skakade och hade fruktansvärt ont. Så efter mycket om och men beslutade jag mig för att inte göra slutprovet och sluta göra naglar. Jag hoppas kunna fortsätta som manikyrist på hobbynivå så småningom. 
Året avslutades med att jag körde av vägen på E4an. Jag fick sladd och valde mellan att köra in i vajerräcket eller en lastbil. Valet var lätt. Fastnade i en snövall och fick hjälp av polis, ambulans och räddningstjänst...Och slutligen så flyttade Henke och jag in i hans föräldrars tomma lägenhet tills vi hittar egen lägenhet, Duchess flyttade därför tillfälligt till mina föräldrar.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0