Liten olycka på E4:an...

Jag skrev ju i fredags att jag inte såg fram emot bilresan till jobbet på lördagen. Och nu i efterhand hade det varit trevligt att slippa köra. Jag hann nämligen inte ens till Gränna innan jag fick sladd, körde in med fronten i vajerräcket och snurrade 180 grader. Det var djup snö just den biten, och bilen satt därmed fast i en snövall... Ringde 112 som skickade ambulans, polis och räddningstjänst. Krävdes fem starka män för att få loss min bil. Jag hade fem minuter kvar till Gränna, och där såg jag nästa avkörning precis innan avfarten mot Gränna/Tranås. Den stackarn hade en värre avkörning än jag, och stod väldigt riskabelt till.. Tur i oturen att hela utryckningen just varit hos mig, så de var snabbt på plats för nästa.

Åkte i kanske 30 km/h förbi olyckan och sladdade ända till avfarten. HALT! I Gränna samlade jag tankarna, ringde till jobbet och sa att jag inte kunde komma och tog mig sedan ut på motorvägen igen, fast tillbaka till Jönköping. Jag gled runt i 80 km/h med en ratt som skakade på grund av smällen. Jag klarade mig helt oskadd. Jag körde under rekommenderad hastighet när det smällde, och snövallen dämpade kraschen. Bilen fick sig en mindre smäll och jag själv blev bara lite chockad och skakis, men i övrigt oskadd. Har ingen lust att ge mig ut på motorvägen igen inom den närmsta veckan eller så i alla fall, annars är jag inte rädd att sätta mig bakom ratten så sätt. Upp på sadeln igen!
Kommentarer
Linda

Åh så tråkigt sånt är :( tur att du inte blev skadad iaf. Skaket i ratten är nog däcket/fälgen eller nåt i framvagnen, men det borde väl gå på försäkringen :)

Svar: Ja, bilen fick ju sig en smäll, så det är inte så konstigt att ratten blev lite skev.. =) Men det borde som sagt försäkringen täcka!
Paivy

2012-12-17 @ 12:20:22       Blogg: http://beautybylinda.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0