Vill flytta nu!

Både jag och Henke ser såå mycket fram emot denna flytten! Lägenheten känns jättebra, området relativt lugnt och det verkar vara en bra hyresvärd! Vi har redan bott in oss där, även om vi inte flyttat än. Jag refererar den redan till "min" eller "vår" lägenhet om det diskuteras något om flytten. Till månadsskiftet får vi flytta. Lördagen den 2a februari kommer flyttfirman (då jobbar jag, så jag slipper flytta allt, hehe..) Sen kommer det bli såå kul att få upp alla saker! Äntligen ett eget hem igen! 

Jag har tittat på lite saker för att fräscha upp lägenheten. Ikea är grejer det! Jag vill byta handtagen i köket. Just nu är det klassisk hyresrätt; vita luckor och handtag i ek eller liknande. Jag vill köpa rostfria handtag på Ikea för att liva upp köket lite! Vidare vill jag även köpa ett tvättställsskåp och ett nytt matchande överskåp. Blir lite roligare då =) Och ett högskåp, tror det får plats.. Tittade på sånt redan när vi tillfälligt bodde på Torpa, men då kändes det inte lönt eftersom vi bara skulle bo där ett år tills vår nybyggda lägenhet blev färdig. Så nu är jag på jakt igen! Tyvärr verkar utbudet minskat sedan sist jag kollade...

Hemnes tycker jag är fruktansvärt snyggt! Däremot verkar de inte ha kvar tvättställsunderskåpet, utan bara överskåp... Lillången är enklare och billigare. Godmorgon ser ut att ha det snyggaste högskåpet (och det enda undan spelegdörr..) Lillången ska ha haft ett högskåp utan spegel, men det hittar jag inte längre..

Lillången tvättställsunderskåp - 595 kr.


Lillången spegelskåp - 395 kr, Hemnes spegelskåp - 1 695 kr

Lillången spegelskåp - 895 kr, Godmorgon högskåp - 1 495 kr, Hemnes spegelskåp - 1 795 kr
Lansa handtag - 39 kr/2 st
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0