Djuren trivs i nya lägenheten

Djuren hade inga bekymmer alls att känna sig som hemma. Några dagar efter flytten hämtade vi hem Duchess som bott både hos mina päron och sen några veckor hos min lillasyster. Hon jamade som sjutton första kvällen, tror hon saknade min syster ;) Men annars har det gått jättebra. Duchess har blivit mycket keligare sen vi lämnade bort henne. Donna sover mest om dagarna. Hon kan bli lite till sig när hon hör folk i trappan, men annars är hon lugn.
Henke kände dessvärre av sin allergi när Duchess kom hem, så jag duschade henne. Två gånger. Ingen glad katt där inte ;) Men hon förlät mig och ville värma sig i mitt knä istället (som aldrig händer annars).
En av favoritplatserna; varmt direkt under golvlampan.Hemkommen efter krogen. Duchess har saknar sin matte! <3
Detta chockade mig stort! Helt på måfå lägger sig Duchess tillrätta i mitt knä framför tv:n. Hon ligger där länge, går iväg, kommer tillbaka, totaldäckar i min famn, går iväg, kommer tillbaka och somnar igen. Maaaassa myyys <3
Jealous much, doggie? Då vi inte packat upp filtarna än så får Donna inte vara i soffan. Inte utan något att ligga på! Inte aaaalls avundsjuk på Duchess som får mysa.. ;)

...men har matte täcke så kan man mysa!

Duchess vågar till och med sova i sängen tillsammans med Donna! Innan flydde hon fältet när Donna kom. Tror att hon var rädd för att bli krossad under Donna. Igen.. ;)
Kommentarer
mamma

Vilka jättefina bilder på dig och djuren. Känner igen när hon låg så där på oss. Kul och härligt att både djuren och ni båda trivs så gott i nya lägenheten.

2013-02-21 @ 17:33:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0