Max Factor Lipfinity

Vilket underbart väder det har varit idag! Har suttit på Waynes med flickorna och njutit av solen! Efter vår lilla fika gick vi på stan, och min lillasyster mötte upp efter en stund. Hon och jag gick till Kicks. Jag har nämligen blivit lite sugen på Max Factors Lipfinity. Hannah, som var med i Norrköping, har Lipfinity Colour & Gloss och det sitter verkligen jättebra! Hon hade det hela kvällen, hela natten och fick skrubba bort det på morgonen. Satt som berget. 

Lipfinity Colour & Gloss är läppstift och gloss. Först ett baslager av lowlight-färg och sedan ett glansigt topplager av färgskiftande highlights. Resultatet ska vara fantastiskt och färgen hålla i upp till tio timmar. Hannah använde bara själva färgbasen, och den satt..

Mac Factor Lipfinity Colour & Gloss kostar 125 kr på Kicks.

Originalet Lipfinity är ett läppstift (som mer ser ut som ett läppglans) som kan appliceras enskilt eller toppas med Lipfinity Top Coat Gloss, som är ett vårdande läppglans/läppbalsam. Enbart läppstiftet blir väldigt torrt, matt och stelt. Med läppbalsamet blir det mjukt och glossigt.

Max Factor Lipfinity kostar 140 kr på Kicks.

Jag testade Lipfinity tillsammans med det tillhörande balsamet/glosset. Både jag och syster handlade lite nagelvårdande produkter. När syster betalade påpekade kassörskan att mina läppar såg väldigt fina ut och att färgen passade mig väldigt bra. Jag sa då att jag prövat Lipfinity. Hon log och sa att det var ett bra val och att det skulle sitta fast hela kvällen.

Såå, hur har min dag varit? Klockan var kanske fem när vi handlade på Kicks. Vid sju var vi hemma hos mig och jag åt middag. Efter maten noterade jag att glosset var nästan borta och mycket av färgen likaså. Runt nio såg jag mig i spegeln igen, och jag kunde knappt se någon färg alls.

De lovar att det ska sitta som berget, vilket Lipfinity Colour & Gloss gjorde på Hannah. Jag kan tänka mig att glosset måste bättras på, men att färgbasen SKA hålla. Men icke..
Färgen började försvinna efter två timmar och var helt borta efter fem timmar.

Kanske ska ge Lipfinity en chans till, och även testa Lipfinity Colour & Gloss, men just nu är jag inte så överdrivet imponerad. Men vi får se.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0