Tjejsnack #25 - Sjukligt

Vilka barnsjukdomar har du haft?
Jag och mitt korttidsminne... Har väl haft vattenkoppor iaf...

Av vilken anledning besökte du senast ett sjukhus?
Efter Thailand i februari. Hade åkt på salmonella. Låg med nästan 42 graders feber.. Det var några tuffa dagar. Var inlagt i tre dagar. Var dålig i två dagar innan jag åkte in...

Har du några ärr på/i kroppen, varför?
Jag har ett ca 2-3 cm långt ärr på höger arm. Ca 15 cm ovanför handflatan. När jag var mindre skulle jag och lillsyrran till storasyster för att göra julgodis. Jag gick uppför källartrappan med våra stora glasburkar i varsin arm. Lillsyrran gick bakom mig med ett sånt där spel man ska fiska upp fiskar som gapar, ni vet? Hur som, jag stannade, det gjorde inte syrran. Jag fick en knuff i ryggen, ramlade med glasburkarna i famnen rakt ner i golvet. Föll på den ena som gick i tusen bitar. Det sprutade blod, gjorde svinont... Blev ett skapligt ärr.

Storasyster brukade muntra upp mig genom att rita en smilegubbe av mitt ärr. Ärret var då en leende mun. Rätt sött =) Funderade ett tag på att tatuera in den smilegubben, det är ju verkligen ett stort minne för mig. Men jag la ner det...

Hur tänker du om vaccin för svininfluensan?
Jag skiter fullständigt i det... Visst, lite respekt ska man väl ha för det, men det verkar ju inte i närheten lika dödligt som dom säger... Dessutom, företaget som skickar ut vaccinet... I februari skickade dom vaccin till 18 länder, vaccinet innehöll fågelinfluensa... Och det är dom som skickar ut vaccin nu mot svininfluensan? Fan, det är ju vaccinet man dör av! Dessutom har USA gjort en deal så att detta företag inte kan stå till svars för eventuella dödsfall pga av detta vaccin. I helvete heller att jag ska ta något vaccin. Jag vill ju inte dö...


Var går din gräns för att åka hem till någon som är sjuk?
Är någon förkyld så kan jag hälsa på. Likaså om det är något som inte smittar. Är någon mer allvarligt sjuk så kanske man stannar hemma.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0