Flow

Henke är så söt. Han har hållt på för fullt att leta billiga snowboards med skor inför Sälen-resan i januari. Han vill ha märket Flow, som var som störst för kanske åtta år sen. Han var inne på Stadium. Dom hade inget. Han var inne på Intersport. Dom har haft, men inte längre.

Väl hemma ringde han runt till massa TeamSportia-butiker, för dom hade kvar lite Flow i vissa butiker. Utan resultat ringde han de som ansvarar för importen av Flow, nämligen danskarna. Blev lite förvånad när jag hörde honom säga: "Hej, jag heter Henrik och letar efter Flow i Sverige. Vill du att jag ska prata svenska eller engelska? Okey, I'm looking for....." Hehe, det var rätt kul.

Henke blev tillsagt att ringa den som åker runt i Sverige, men fick inte tag på honom. Då fortsatte han ringa runt till TeamSportia-butiker. Han fick tag på en butik i Göteborg som hade mycket Flow kvar. Dom sålde ut allt för 50-70%. Underbart!

Så idag åkte Henke och hans vän Huttan på roadtrip till Götet. Henke var tydligen som ett barn i en godisfabrik. Han hade massor att välja och vraka emellan. Allt hans slit för att hitta Flow hade verkligen lönat sig.

Med sig hem hade han en ny snowboard, nya boots och nya bindningar. Jättesnyggt! Och billigt!

Och jag var ju tvungen att prova! ;)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0