Katt på vift..

Vi har släppt ut djuren litegrann på den icke inglasade balkongen. De älskar det! På den inglasade balkongen är det nog lite mer instängt. Det blir friskare luft på den som inte är inglasad. Men även om Donna kan vara där själv så måste dörren vara stängd, annars kan Duchess smita. Även om vi bor på andra våningen så går det en liten avsats runt huset som Duchess lätt kan spatsera iväg på.

Häromdagen glömde Henke stänga balkongdörren ordentligt. Donna buffade upp den. Hon ligger gärna och steker i solen. Duchess gick då även hon ut, fast det såg varken jag eller Henke. Vi får lite smått panik när vi inser att dörren är öppen och katten är borta. Jag kollar ner mot marken, men ser henne inte. Går till den inglasade balkongen, och där får jag syn på henne. Hon står på avsatsen på andra sidan av glaset. Jag kämpar för fullt för att öppna balkongfönstret, utan resultat. Har inte lärt mig hur de funkar än.

Duchess vänder på klacken och börjar gå tillbaka på avsatsen mot den andra balkongen. Henke sticker dit och lyckas fånga upp henne när hon kommer tillbaka. Hon skrämde mig rejält där... Jag är inte så rätt för att hon ska slå sig om hon faller ner. Men det är så mycket bilar och hundar i området som gör mig obekväm. Resten av kvällen sov hon antingen i sin transportbur, eller så stod hon jamandes vid balkongdörren och ville ut. Så jag får väl helt enkelt skaffa mig ett koppel till henne!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0