Panic Restaurant på NES

Det har varit så kul att hitta de gamla spelen till NES (Nintendo 8-bit). Men det finns ett som jag inte kunnat hitta. När jag var liten hade jag och syrran våra äldre bröders gamla NES. Den hade ju ett antal år på nacken, så vi hade mängder med spel varav många inte fungerade särksilt bra... Jag tjatade på mamma om att få ett nytt spel, så det sista spelet i vår samling blev Panic Restaurant. 

Nu när jag letat efter alla nostalgi-spel, så kunde jag inte komma på vad detta hette. Jag frågade syrran, och hon visste direkt vilket spel jag menade, men hon kunde inte heller komma på vad det hette. Jag visste att man var en kock som springer omkring och slår saker med en stekpanna, eller en träslev. Men sen kom jag inte längre. Så igår hade syrran fått svar på ett mail angående titeln på spelet, och där var det! Panic Restaurant! Ett av mina absoluta favoritspel!

Kommentarer
Anonym

har du kvar spelet kan du tjäna mycket på att sälja det, kolla på tradera just nu.



http://www.tradera.com/Panic-Restaurant-Svensksalt-ESP-Nintendo-NES-auktion_300801_141689039



haha helt sjukt!

2011-10-22 @ 22:38:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0