Negativa och positiva nyheter

Tidigare idag fick jag ett samtal från Elgiganten. Har ju lämnat in min systemkamera där. Frågade när jag lämnade in den vad det skulle kosta mig. Fick till svar att verkstaden gör ingenting utan att lämna prisuppgifter till mig. Det lät ju bra. Skrev på ett papper (note to self: läs igenom först nästan gång!!) och skulle invänta ett sms.

Idag när de ringde fick jag prisuppgifter. Jag kan välja att reparera skadan för ca 3 000 kr. Eller att inte göra något och då "bara" betala frakt och hantering på nästan 800 kr (!!), eller att skrota kameran... Känns inte riktigt lönt att skrota eller betala 3 000 kr för att reparera ett standardobjektiv... Och det är här som jag inser att jag borde läst papperet som jag skrev på. Där står nämligen en liiiiiten notis att det möjligtvis kan kosta en slant för frakt och hantering. Suck... 800 spänn för absolut ingenting... Tack för den.. Där rök mitt nya porträttobjektiv som jag tänkt köpa....

De goda nyheterna dock är att jag äntligen (!!) fått hem alla kassakort jag behöver. Så nu kan jag fylla i allihop på en gång och få en klumpsumma för de två månader som jag fortfarande inte fått någon a-kassa för. Och har jag riktig tur så kanske jag äääntligen kan unna mig en crosstrainer... För det skulle min axel behöva...
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0