Lite nytt till jobbet

Nu när man jobbar i butik märker man hur mycket olika kläder man använder varje dag. Har redan köpt lite nytt, men det har blivit väldigt mycket färggrant. Så idag när jag var på stan med lillasyster så köpte jag två mörka tröjor på New Yorker för 199 kr/st. En svart och en mörkblå. Blev riktigt kassa bilder på tröjorna, men dessa blev det i alla fall:

Vi har haft underbart shoppingväder här i Jönköping idag. Stark ironi.. Regn och rusk! Vi gick med paraply och höll på att blåsa bort. Men vi tog en fika och gick i några få butiker och sen åkte vi hem igen. Jag hittade ju snabbt det jag letade efter, plus att jag hade en tvättid att passa. Ja, det trodde jag i alla fall... Trodde att jag hade bokat tvättstugan 17-21 idag. Men tji fick jag, hade råkat boka den igår... Smidigt... Så nu fick jag snällt boka om. Så Henke får spendera fredagkvällen med att tvätta!

Börjar bli lite smått nervös nu. Tidigt imorgon bitti flyger jag till Stockholm. Jag ska gå en grundutbildning inom optik för jobbet. Hoppas jag lär mig mycket! Det enda som känns sådär är att jag måste ta tunnelbanan när jag anländer till cityterminalen. Och likaså när jag ska hem. Hatar tunnelbanor... Det är en två dagars-kurs, så ska övernatta på hotell. Ja, detta kan bli en spännande upplevelse!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0