Krångel med lägenheten. Igen..

Man tror ju att allt ska vara frid och fröjd med nybygget när allt börjar ta form. Men icke. Vi fick ju titta på lägenheten i oktober. Då var det bara kala väggar, men man såg i alla fall hur den skulle se ut. I fredags fick Henke ett samtal om att kaklet vi valt till hallen har utgått.

Det roliga är att hallkaklet är ett av få standardval som vi gjort. Alltså, det som PEAB valt. Det som inte ska kosta något. Men nu får man alltså samtal om att standardkaklet utgått. Trevligt. Henke och mannen hade talat om att ta badrumskaklet ut i hallen också. De ligger vägg i vägg. Det kaklet är ett tillval vi har gjort, men då ska vi få det utan kostnad i alla fall. Det vore ju trevligt, men jag vill inte ha badrumskakel i hallen... Man vill ju ha ett grövre kakel i hallen. Aja... Vi har fått lite uppskov, så jag kanske får lov att börja jobba lite senare imorgon, så att jag och Henke hinner in till stan och kolla nytt kakel. För om jag förstått saken rätt så påbörjar de kakelläggningen i vår del av huset idag. Ingen press, eller hur?
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0