Metallic sminkning i lila och rosa

Som jag berättat tidigare så krävdes lite annan teknik med mina nya paletter. Denna var inget undandag. Jag valde en knallrosa färg, som blev absolut ingenting. Besvikelse. Likaså med den kraftigt lila. Nada.

MEN, nu var det faktiskt så att ögats bas var förstörd när jag började.
Jag tänkte från början nämligen göra den grå sotningen på båda ögonen. Men lyckades peta mig i ena ögat (detta) det första jag gjorde. Det rann massor i ögat, och det vägrade sluta. Så jag struntade i det ögat och sotade enbart det andra ögat. 

När jag väl var färdig med det sotade ögat så hade detta ögat lugnat ner sig.
Jag tänkte då att vad fasiken, jag chansar och gör en färgglad makeup på detta ögat istället. Sagt och gjort, torkade bort tårarna och började om. Dock utan primer.. Så det kan vara därför det fäste dåligt...

Hur som! För att få ett mer metallic resultat så fuktade jag penseln.
Men även detta är en teknik... Jag började med att fukta penseln först och sen plocka upp färg. Inte bra. Plocka upp färgen först, och spraya försiktigt med vatten på penseln och applicera. Det blir superbra!

Jag gick hemma med två olikfärgade ögon, och det satt jättebra på båda ögonen!
Ingenting i globlinjen. Jättebra! Under ögat har jag Eyeliner To Stay från Kosmetikan.se och samma lila skugga över eyelinern som jag använde på ögonlocket.

Dessa skuggor från 120-paletten Warm & Dark har jag använt.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0