Update om jobb och värk

Tror det var ett tag sen jag uppdaterade om hur det går med min axel. Om jag inte minns helt fel så var det sista jag skrev om det kommande mötet med chefen, läkaren och f-kassan..

Det mötet gick i alla fall bra. Beroende på hur man ser på saken... Läkaren sa att så länge jag jobbar kvar på jobbet så kommer jag inte att bli frisk. Så jag tvingas sluta.

Nästa fredag, den 25e mars, jobbar jag min sista dag. Tills dess jobbar jag halvtid.

Och, nej, jag vet inte vad jag kommer göra efter det.... Är sååå trött på den frågan... Jag kommer söka jobb, även om jag är halvt handikappad just nu, men det kommer bli bättre. Tänkte kolla utbildningar också, men det finns så mycket mer att välja på nu än när jag slutade plugget, och allt har så fina ord, så ska försöka få lite hjälp på den fronten.

Det är mycket blandade känslor just nu. Lämnade mötet med tårar i ögonen. Allt började till slut bli verklighet. På ett sätt känns det som om allt är som vanligt, på ett annat är jag lättat för att smärtan snart kommer bli bättre. Känns tråkigt att behöva sluta, men jag vet ändå att det är vad som krävs.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0