Donna ville inte gå ut...

Måste ju bara berätta hur konstigt Donna just betedde sig... Som jag skrev innan så var det dags för Donnas kvällsrunda. Jag gick ut i hallen och tog på mig skorna. Plockade fram kopplet och ropade på Donna. Då sticker Donna ut nosen genom dörren till det lilla badrummet. Där hade hon gömt sig. Konstigt, tyckte jag.. För jag hade inte hört någon åska eller gapande och skrikande som hon brukar bli rädd för.

Jag frågar henne om hon vill gå ut. Hon tittar sorgset på mig, och går tillbaka in i badrummet.
Jaha, tänkte jag. Då får hon väl stanna där då. Men så ändrar jag mig snabbt. Hon måste ju ut ändå. Jag peppar henne lite så hon kommer ut igen. Tar på henne kopplet och går ut.

Väl ute har Donna väldigt bråttom. Jag fick svårt att hinna med.
Insåg ganska fort att hon nog ville ha den här rundan avklarad så fort som möjligt, för hon saktade inte ner förrän vi var hemma igen.

Är hon riktigt rädd så hon nästan vägrar gå ut så kissar hon snabbt en gång och vänder tillbaka.
Hon vet att jag nöjer mig med ett kiss i oväder. Men nu fortsatte hon ändå att gå, om än tveksamt, i rask takt. Nåja, det blev en liten runda i alla fall, och hon kissade flera gånger, så jag är nöjd. Vet fortfarande inte vad som skrämde henne... Men men. Nu blir det nog tv resten av kvällen!

Rolig bild på Donna från 25e april.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0