Donna och Duchess... Och Soleil...

Ja, nu har man tre djur här hemma. Vi är hundvakt åt Henkes brors hund, en fransk bulldog. Denna ettriga lila tik är ett år gammal, och har energi så det både räcker och blir över.. Donna har aldrig varit en sån hund som säger ifrån. Hon grymtar lite, men rättar aldrig andra hundar. Nu när hon blivit lite äldre säger hon ifrån ännu mindre. Så när Soleil busar för mycket så tittar Donna på oss och ber oss säga åt Soleil, och då gör vi det.

Hur som! Hundarna träffades alltså när vi var på Öland, och dom funkar jättebra ihop.
Idag hämtade vi Soleil på hunddagiset där Henkes bror lämnade henne igår. Det hade funkat jättebra. Nu när vi kom hem blev Donna glad över att se Soleil. Men Duchess, not so much! Hon är INTE glad över Soleil... Och dum som man är låter man Soleil springa fram till Duchess trots att Duchess reser sig och fräser högt. Får se hur detta går.. Vet ju att när vi hade lånekatt tog det två veckor för katten att acceptera Donna, och då är Donna väldigt lugn. Soleil är intensiv..

Men det löser sig nog. Nu har jag låst in mig på kontoret med Soleil som sover i sin korg.
Duchess har nog gömt sig i sovrummet för resten av kvällen, och jag gissar på att Donna sover i sängen, som vanligt. Det råder ett tillfälligt lugn här i vårt privata zoo.

Ikväll ska jag och Henke se Transfomers 3 i 3D! Kommer bli naaajs!

Kommentarer
Jenny - Hugos mamma

Ååå en sån liten vovve skulle jag kunna tänka mig att ha!:D

2011-07-18 @ 16:38:04       Blogg: http://luckymommy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0