The Body Shop

Tänkte att jag skulle skriva en rad eller två om mina nya favoriter från The Body Shop. Jag måste erkänna att jag först blandade ihop dessa och använde dagkrämen på natten och nattkrämen på dagen. Det svarta locket lurade mig... =)

Vitamin E Nourishing Night Cream 50 ml, 175 kr och Vitamin E Moisture Cream 50 ml, 125 kr

Fullständigt avgudar denna nattkräm! Så krämig och fuktgivande med en diskret doft.
Känns helt underbart att smörja in sig, och man vaknar nästa dag ren och fräsch!

Dagkrämen är också väldigt skön. Inte lika perfekt som nattkrämen, men nära.
Inte lika vattnig som min gamla L'Oreal. Bra konsistens, håller huden fuktad.

Coconut Lip Butter 10 ml, 95 kr

Underbart läppbalsam! Använde innan ACO från Apoteket. Använde det dagligen. Men detta är underbart. Luktar gott, resultatet ser ut lite som ett läppglans. Enda nackdelen är att det inte hjälper mot mina spruckna läppar. Fick ett tips om Rosen Serien, så ska kolla upp deras läppbalsam. I övrigt gillar jag detta starkt!
Kommentarer
Susanna

Hej! jo jag har märkt att proverna håller länge för ögonskuggorna! jag är så kär i dom, kul att du lägger ut tips hur jag ska applicera dom:) läste ditt inlägg ovan om body shops produkter. Då jag precis lärt mig lite om hudvård så blir man ju så ivrig att föra kunskap vidare:P och som jag fått höra, om en produkt finns som "dag och nattkräm" betyder de att dom gjort krämen mindre verksam - och att du måste använda två. rosenserien däremot har bara en hudkräm per hudtyp, och denna används både dag som natt... bara ett tips! kul att du kikade in på min sida också:)

2011-01-08 @ 01:09:38       Blogg: http://goldkuhlsusanna.blogg.se/
Tinna

Hej!

Kände att jag var tvungen att ingripa här på föregående

Kommentar.

Att man har två krämer, en dag och en nattkräm är inte för att sälja på kunder fler burkar utan helt enkelt för att man har olika behov på olika tidpunkter.

På dagen behöver man en lättare kräm (nattkrämen är för fet om man vill se vettig ut ) med skydd mot skadliga påfrestningar såsom avgaser, uv-strålning, cigarettrök m.m

Dagkrämen jobbar alltså till störst del med att skydda huden, medan nattkrämen är en tjockare kräm som jobbar med med huden eftersom den inte behöver skydda dig när du ligger och sover. Det är också därför många upplever större effekt av sin nattkräm än av Dagkrämen.

Skulle man däremot blanda dessa två funktioner till en enda kräm blir det genast en sämre effekt eftersom man då månats minska effektiviteten på den för att den ska vara t.ex återfuktande men ändå tunn nog att ha under make up på dagtid.

Fråga vilken hudterapeut som helst och de kommer säga samma sak som jag gjort nu.

Nu vart det väldigt allvarligt känner jag, men jag blir så upprörd när folk lär sig fel angående nåt så viktigt som sin egen hudvård.

2011-01-10 @ 20:07:01
Linda

Tinna: Det var precis vad jag skrev till henne, i hennes blogg. Jag är jättenöjd med min dag- och nattkräm från The Body Shop! =)

2011-01-10 @ 21:45:21       Blogg: http://paivys.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0