Fika, shopping och Ikea...

Ja, så har min eftermiddag sett ut. Jag skulle ta ut Donna innan fem. Halt som attan ute... Hon hann kissa EN gång innan hon hörde en smäll. Då tvärvände hon hemåt, och höll på att dra omkull mig på köpet... *suck*

Insåg att jag skulle slå halvt ihjäl mig om jag gick in till stan. Så tog bilen och träffade vännerna för en fika. Vi invigde det nya fiket i stan, Espresso House eller vad det heter... Lite väl hög musik, mer mackor än fika. Men i allmänhet bra. Kanske går dit igen. 

Så ringde lillasyster och ville att jag skulle följa med till Ikea. Så jag smet in på Gina Tricot innan det stängde vid sju. Blev så besviken! Ville ha tröjorna som jag bloggat om innan. Tröjan i spets var verkligen enbart ett genomskinligt lager spets.. Inte min stil... Trodde det var ett vanligt tyg med spets över. Så den fick hänga kvar på galgen... Och det andra tröjan var också en besvikelse. Trodde de var långa, men de var korta. Men men... Gillar starkt dom i alla fall, så köpte en gul.
Så åkte jag och hämtade lillasyster. Vi gick en sväng inne på Ikea, hon skulle köpa några kuddar. Sen var hon jättesugen på en latte från Kahls, så vi gick in en snabbis på A6. En av tjejerna där, som just skulle gå, tittade på syster, log och sa: "Latte med hasselnöt och vanilj?". Haha, det var lite roligt. Det är nämligen vår favorit-kombo ;) Och det var just en sån syster tog.

Sen åkte vi förbi Lidl, så jag kunde handla lite mjölk m.m. Sen skjutsade jag hem syster. Duchess behöver mat, så chansade på att det skulle vara öppet hos veterinären. Men det var det inte, så får åka imorgon istället..

Nu sitter jag här med en kopp te och tar det lugnt. Som det ska vara.

Förresten.. Min nya läkare ringde idag. Jag fortsätter vara halvt sjukskriven fram till den 14e, då jag ska ha ett möte med honom. Han lät vettig. Sa att han ville kolla läget, och även diskutera framtiden, vilket min andra läkare inte hade en tanke på... Så hoppas det blir bra!

Nu ska jag dricka mitt te, och titta på CSI! =)
Kommentarer
Emelie

SV: Roligt att du gillar att läsa om hundarna, älskar att skriva om det. Kul att du också har hund, lär ju titta in här igen och läsa om dem. Hoppas du har en bra dag!

2011-01-04 @ 16:26:47       Blogg: http://emeliesportfolio.blogg.se/
Anonym

SV2: Köp täcke! Det är bland det bästa du kan köpa till din hund under vintern. Vi har t.o.m. ett åt vor labrador som vanligtvis inte fryser, men när det varit som kallast så har t.o.m. han blivit för kall. Sen är ju skor alltid bra att ha ifall olyckan är framme och hunden skadar tassen. Då de är vattentäta är de bra mycket bättre än det mesta :)

2011-01-04 @ 16:41:45       Blogg: http://emeliesportfolio.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0