Arbetslös...

Har ju helt glömt att uppdatera angående mötet med chefen, läkaren och f-kassan...

Mötet flöt på bra. Läkaren var väl den som pratade mest, och förde konversationen in på de ämnen som var tvungna att tas upp. Stämningen var bra, var lite nervös innan mötet för att det skulle vara spänt.

Som titeln på inlägget lyder, så kommer jag bli uppsagd. Vi kom fram till att jag inte kommer bli bättre så länge jag jobbar kvar på Lidl. Inte heller inom den branschen. Inflammationen är kvar, sen ca 1 ½-2 år tillbaka. Läkaren sa att så länge jag tränar och fortsätter gå till sjukgymnast så kommer jag bli bättre, men bara om jag slutar jobba med det jag gör idag.

Jag kommer att ha ett möte med f-kassan och arbetsförmedlingen där vi ska diskutera lite vad för jobb jag kan söka. Vill ju väldigt gärna jobba i en "vanlig" butik med skor, kläder, böcker och dylikt. Läkaren sa att det hade varit ett mycket bra alternativ, då jag har erfarenheten, men det är inte samma belastning och så.

Vi får se vart jag hamnar. Funderade på att gå en nagelutbildning, men dessvärre har de flyttat till annan ort, och det blir för långt att åka.

Den 25e mars kommer jag att jobba min sista dag på Lidl. Känns konstigt, det kan jag erkänna...
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0