Fick nästan ringa veterinären...

Eller, jag ringde faktiskt till veterinären. Angående Donna. Henke ringde mig tidigare ikväll. Jag hade knappt hunnit innanför ytterdörren. Min storasyster hade visst ringt till honom. Donna, som bott hos dom en liten tid, hade haft jättekul med deras juklappar som låg framme när resten av familjen var borta. Hon hade lyckats klämma i sig massa chokladtomtar (med aluminiumfolie), Ahlgrens bilar, skumtomtar och en halv pärlplatta (bara pärlorna) som min systerdotter gjort till sin far. Donna var väl inte världens mest populära hund just då..

Fick ett fint mms av "glada" storasyster på Donnas mästerverk...

Jag ringde veterinären som sa att jag skulle försöka få Donna att kräkas upp allt. Hon tipsade om att lägga senap under Donnas tunga. Jag åkte iväg till syrran. Gav Donna senapen. Det gick inte alls, hon tyckte bara att det var jättegott och ville ha mer. Ringde veterinären igen. Hon var mest orolig för vad det var för leksak Donna ätit. Förklarade att det var en pärlplatta, och att hon bara ätit pärlorna, inte själva plattan. Det gjorde veterinären väldigt lättad, och hon sa att vi inte behövde åka in med henne, utan bara hålla ett öga på henne.

Donna var som sagt inte jättepoppis, speciellt inte hos min systerdotter. Så Donna fick följa med mig hem, så de fick lite semester från henne. Dom har varit jättesnälla och hjälpt oss nu när jag är borta så mycket.

Donna verkar må bra i alla fall. Hon sover mest som vanligt. Verkar pigg. Vi skulle hålla ett öga på ifall hennes mage sväller. Och om hon får diarré så ska hon bara få en diet på kokt ris och kyckling. Tur att jag är ledig imorgon, så jag kan hålla ett öga på henne.
Kommentarer
Tinna

Det är lugnt sis, jag vart mes förbannad över att behöva städa vardagsrummet från papperssmulor en stund. Sen vart jag skitorolig för Donna eftersom det hon ätit kunde vara farligt för henne, barnen ja mest Sanna då ville absolut inte att hon skulle bo här alls, sen ändrade hon sig till att "Donna får gärna bo här men inte före julen"!!! Imorse satt båda barnen & tittade på julkalendern & båda suckade & sa att de saknade Donna så jag gissar att hon är förlåten. Hoppas hon mår bra idag så det inte hände ngt, jag menar hon brukar ju inte dra i sig chokladtomtar, Ahlgrens snötäckta bilar, skumtomtar, presentpapper, kartongbitar & aluminiumfolie varje dag till middag direkt, dessutom avrundade hon ju med lite senap till dessert; MUMS!!! Kram <3

2011-12-21 @ 08:50:33       Blogg: http://dethorey.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0