Dunderkur mot förkylning

Sist när jag var sjuk så fick jag ett tips att testa förkylningshonung. Här ser ni Apotekare Gyllenbloms Förkylningshonung. En riktig dunderkur! Jag köpte denna på Kahls. Man kan äta den som den är, eller blanda ner en klick i en kopp te. Det är mycket sting i den, så ta kanske 1/3 av vad du tar med vanlig honung.

Honung är bra för kropp och själ. Så vad gör just denna till en riktigt dunderkur? Man har tillsatt eukalyptusolja som hindrar och mildrar förkylningar och är effektiv mot hosta och luftvägsinfektioner. Man har även tillsatt menthol och pepparmynta som ger en mycket uppfriskande känsla.

Jag började bli bättre redan innan jag testade denna, men två dagar senare mådde jag bra. Henke testade samtidigt, trots att han var frisk, och det blev lite mycket. Men är man förkyld så är denna super! Uppiggande, uppfriskande och lugnande.


Kommentarer
Jenny - Hugos mamma

Å vad kul med en dunderhonung, måste jag testa när förkylningen slår till!:D

2011-12-13 @ 10:48:59       Blogg: http://luckymommy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0