Trött efter en lååång dag...

Ja, vad ska jag säga... Jag gick upp kl 5. Lämnade lägenheten kl 6. Åter hemma kl 20... Det var lättare än jag trodde att gå upp imorse. På grund av min förkylning (mestadels halsen) så har jag haft sjukt svårt att sova på nätterna. Inatt var inget undantag. Somnade kanske runt tre. Sen vaknade jag lite då och då ända fram tills att klockan ringde.

Sminkade mig lite snabbt och drack mitt citronpulver (som gör under för halsen).
Sen tog jag bussen till stationen. Fick vänta lite i kylan på tåget som fick 6.24. Byte i Falköping. Framme i Alingsås 7.53. Köpte kaffe och banan på Pressbyrån. Hittade direkt till skolan. Väntade utanför i ca 40 minuter när jag insåg att läraren faktiskt var där. Kände inte på dörren när jag kom, så får skylla mig själv.

Har en jättebra lärare! Hon har även en "assistent" (nagelterapeut sen två år tillbaka).
Hon hjälper till och ska så småningom också hålla i kurserna på egen hand. Har två goa klasskamrater. Vi gick idag igenom allt lite snabbt och kommer gå in mer på djupet från och med imorgon.

Det enda som krånglade var tåget hem. Jag slutade skolan 16.15. Tåget skulle gå 17.36.
Som om inte detta var nog med väntetid så pajjade ett tåg utanför Alingsås och stoppade upp heeela trafiken. Alla tåg blev försenade och det blev tågkö. Det slutade med att mitt tåg gick 18.15. Såå, två timmar sittandes på stationen och vänta på tåget är ingen hit... Hoppas resterande resor flyter på bra!

Tänkte lite snabbt nämna hur min utbilning ser ut. Den är uppdelad i kurser.
Nu går jag manikyrist/spa. Den är en vecka lång. Sen kan jag lägga till t.ex. akryl- och geléutbildningen, som är två veckor vardera. Jag gillar detta upplägg då det är intensiva heldagar. Jag hatar distansutbildningar som är en gång i veckan... Och eftersom varje del är separat kan man ta dom lite pö om pö. 

De använder sig av märket CND, som tillsammans med OPI är världsledande på marknaden.
Och jag ääälskar redan deras produkter! Det gör även mina två klasskamrater. Underbara bodylotions bland annat! Men mer om detta lär dyka upp i veckan! Ojoj, jag fattar inte att jag inte är tröttare.. Blev dåsigt runt kl 20, men nu är det lugnt. Men jag borde inte ha några större svårigheter med att somna ikväll... Oj, detta blev ett rätt långt inlägg... Nu får det vara nog! =)

CND Hand & Body Lotion
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0