J&S Hundcenter

Jag har blivit så inspirerad på sistone när det gäller omplaceringshundar, speciellt kamphundar. Dessa kärleksfulla hundar får sällan en andra chans.

Jag har i många år hållit koll på Hundar Utan Hem, en ideell organisation som räddar hundar från Irland. De vanligaste raserna är staffeblandningar och greyhounds. Ska vi ha en till hund vill jag absolut ha en rescue från Irland. Duchess uppfödare är dessutom aktiv i djurskydsföreningen NeverNeverLand, som också räddar hundar (mestadels greyhounds och lurcher) från Irland.

Jag skrev ju om när vi försökte rädda amstaffen Ceasar, utan direkt samarbete från ägaren som var väldigt snabb på att avliva honom. Annars hade jag gärna tagit hand om honom, åtminstone tills han funnit ett permanent hem. Nu har min frisör Jessica tagit hand om en 1,5 år gammal amstaff. Otroligt vacker, och väldigt lugn!

Allt detta gör mig så inspirerad! Nu har jag hittat ett nystartat hundcenter som jag kände starkt att jag måste skriva om här! De tar nämligen hand om omplaceringshundar. Kan du inte ha kvar din hund pga allergi, flytt, ändrade förhållanden eller så kanske du bara har tagit dig vatten över huvudet med en stark ras? Behöver du snabbt omplacera din hund kan J&S Hundcenter hjälpa dig!

Hade jag fått som jag vill hade jag nog haft iaf två hundar och tre katter här hemma! Alla rescues! Men nu är det flera faktorer som gör att jag än så länge får nöja mig med en hund och en katt =) Men jag håller ögonen öppna, och kan bara uppmuntra alla andra till att hjälpa de djur som redan finns därute!
Kommentarer
J&S HundCenter

Hej.



Tusen tack för att du gör reklam för oss på din blogg. Fler och fler pratar om oss, och ryktet sprider sig fort.

Förra helgen var vi i Partille och hämtade en helvit Amstaff tik på 1,5 år. Heldöv, men hur mysig som helst, och verkligen jättelugn.



Vi tycker att ALLA hundar har rätt till en andra chans. En hund kan bli hur go som helst i rätt hem, och med rätt ägare.

Det är aldrig hundens fel att den är som den är, utan då är det någon brist i uppfostran och hos ägaren.



Tusen tack igen.

Ha en trevlig dag.



Joakim

J&S HundCenter

2011-04-04 @ 07:34:36       Blogg: http://hundcenter.hemsida24.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0