Farligt smink säljs på nätet!

"Det piratkopierade sminket har nått Sverige. Produkterna, som tillverkas under undermåliga förhållanden i Asien, är nästintill omöjliga att skilja från originalen och kan orsaka allt från  hudirritationer till allvarliga ögoninfektioner.

Köparna lockas av de låga priserna hos försäljare på Ebay, men också i kända sminkbutiker online. Men ”fyndet” kan få konsekvenser då bland annat rester av kvicksilver och andra skadliga ämnen hittats i produkterna.

Ögonskuggor, mascaror och läppstift hör till de varor som kopieras mest och dyrare märken så som Chanel och Mac är vanligast."


Läs hela artikeln här.

Jag skulle aldrig få för mig att beställa smink från Ebay. Jag vet att det faktiskt finns ärliga säljare, men jag personligen kan inte se skillnad på riktigt och fejk, och därför skulle jag aldrig ta risken att beställa från en osäker källa. Jag betalar hellre mer för att få äkta vara. 

Så tänkt er noga för innan ni köper billigt smink som kan orsaka svåra infektioner!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0