Ansiktsmask

När jag och lillasyster var på A6 köpte vi några olika ansiktsmasker var. Kunde vara kul att testa! Jag köpte två "vanliga" och en peel-off, som man drar bort. Såhär såg jag ut idag:

Som ni kanske förstår så testade jag den som var en peel-off. Den torkade snabbt och la sig som en stel extrahud. Den doftade friskt och gott av granatäpple och passionsfrukt. När den verkat var det bara försiktigt att dra bort den. Det var precis som att dra bort död hud när man bränt sig. Och jag tycker det är jättekul att dra bort död hud, faktiskt! =)

När masken var borta var huden helt torr. Jag tvättade av ansiktet i varmt vatten för att få bort eventuella rester. La på ytterst lite ansiktecreme. Satt en stund och funderade på hur jag kände mig nu efteråt gentemot innan jag la på ansiktsmasken.

Jag hade förväntat mig en fuktbomb, men icke. Men nu inser jag hur otroligt len huden blivit, och hur jämn och fin huden ser ut. Denna peel-off var djuprengörande. Me like!

De är av märket Montagne Jeunesse och finns att köpa på bl.a. Lindex för 14,50 kr stycket.




Kommentarer
Malin

Haha fan vad läskigt det ser ut när du tagit bort lite av den =b Du är riktigt skrämmande ;D

2010-10-04 @ 15:11:44       Blogg: http://tmc.blogg.se/
Cissi

jaa, det är kul att dra bort såna ansiktsmaskar! :D

2010-10-05 @ 19:52:13       Blogg: http://cviklund.blogg.se/
Neha

Haha, ser ju galet läskigt ut

2010-10-06 @ 18:51:50       Blogg: http://nehaexponerar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0