Slut på sjukskrivningen...

Ja, vad kan man säga? Jag är fullt beredd på att ge upp..... Trodde att det skulle bli en riktig utredning på jobbet angående min axel, men efter att ha varit hemma i två månader och frustrerat vänta på att det ska bli någon slags åtgärd så ger jag nog upp...

I korta drag de senaste händelserna:

För tre veckor sen hade jag möte med min chef och min läkare. Jag blir sjukskriven en månad och ska till ortoped som ska boka tid till röntgen.

Två dagar efter det gick jag till en ortoped, som dock har en förkärlek till att ordinera ut träning som enda möjliga lösning. Alltså ingen röntgen.

Några dagar senare pratar jag med doktorn om detta. Han ska i sin tur prata med ortopeden, och höra av sig till mig angående röntgen.

Efter en vecka har jag fortfarande inte hört av honom... Och eftersom det bara går att nå honom en gång i veckan (på tisdagar) så missade jag honom den veckan, och fick telefontid efter ytterligare en vecka.... *suck*

När jag talar med honom anser han att ortopeden kanske har rätt, men att en röntgen kanske är nödvändig ändå pga att jag haft ont i över ett år... Men han vill undersöka mig först.

Så då får jag vänta ytterligare en vecka för ett möte. Vilket var idag. Och vet ni var läkaren säger?! Att, jo nu borde jag ju vara så pass frisk att jag åtminstone kan börja jobba halvtid... Och han la faktiskt till att försäkringskassan jagar honom om detta!

Så beslutet att låta mig börja jobba trots att axeln ännu inte är bra är inte läkarens egna beslut, utan f-kassan som inte vill betala ut mer pengar! Tack för den!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0