Jönköpings marknad

Detta var något jag hade sett fram emot. Idag slutade jag kl 12. Då skulle jag bara hem och göra mig iordning. Sen skulle jag och Henke in till marknaden och Rix FM-festivalen. Dock hade vi missuppfattat varann. Så först väntade jag på att Henke skulle vakna. Men då skulle han iväg och fixa bilen. Så istället för att åka in till stan efter 12, så hann klockan bli tre.... Suck...

Jag lackade ur totalt. Ville inte alls in till stan längre. Tjurade som fan. Henke försökte få kontakt med mig, utan resultat. Jag tjurade ihop totalt och blev förbannad och började lipa. Slutade med att jag stack härifrån. Tog bilen till stan. Så fint väder ute, så jag åkte hem igen för att hämta Henke. Så efter mycket om och men kom vi äntligen in till stan. Men då var det försent, klockan var redan sex...

Men det gjorde ingenting! Vi hade det jättemysigt ändå. Gick ett varv på stan. Satte oss vid hamnkanalen och tittade på småungarna som sprang omkring på vattnet i såna där luftbollar. Söta dom var. Sen gick vi upp mot Rådhusparken, men där var rätt dött, så vi gick tillbaka. Jag bjöd Henke på munkar och brända mandlar. Första gången jag smakat brända mandlar, det var ju jättegott =)

Sen tog vi bilen till Claras och fikade. Hur mysigt som helst!
Satt och pratade länge och hade det så trevligt.

Kom fram till såhär i efterhand att jag har ju som sagt vart lite nere och deppig den senaste veckan. Så när min lördag gick åt helvete, som jag planerat och sett fram emot, så rann bägaren över. Allt bara släppte. Men det var skönt. Hade haft gråten i ögonen hela veckan, utan att det kom en enda tår. Så det var skönt att få ur sig allt.

Nu känns allt mycket bättre =) Nu har jag fått skriva av mig lite. Jag har tur som har Henke som står ut med mina seperyck och som gör allt för att få mig på gott humör.

♥ Jag älskar dig! ♥




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0