Försäkringskassan....

Det var ett ganska bra tag sen jag skickade in mina papper till F-kassan, då jag var sjukskriven pga axeln... Men jag hörde aldrig ifrån dom, så i förra veckan ringde jag till dom. En kvinna svarade och sa att, jo mitt ärende fanns ju där. Tydligen så hade de skickat ut ett brev om att jag måste fylla i, dag för dag, exakt hur många timmar jag varit schemalagt och hur många timmar jag faktiskt jobbat, då jag var deltidssjukskriven. Enligt henne hade de skickat brevet precis vid valborg, så jag borde få det när som...

Any way... Hon sa att det var bara för mig att ta reda på antalet timmar. Sen skicka iväg uppgifterna till dom eller ringa direkt till deras kundservice.

Det lustiga är att jag fortfarande inte fått något brev angående det hon berättade när jag tvingades ringa dom. Såå, frågan är... Hade dom verkligen skickat iväg ett brev, eller ljög hon mig rakt upp i ansiktet, för att dom skitit fullständigt i att ens kolla i mitt ärende?

Men jag är inte bitter.. Nooooo...

Nu sitter jag iaf här och försöker komma fram till hur jag jobbat varenda dag enda sen slutet av januari. För att inte bli alltför bitter och frustrerad har jag bästa partymusiken från Spotify dunkandes i öronen. Wish me luck!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0