Paivy testar Tikei

Efter helgens festligheter har jag nu testat det jag köpt från Tikei. För att ge en mer komplett och detaljerad recension så borde jag nog testa det mer, men detta är första intrycket iaf.

Mineral Foundation "Cool 2" & "Peach 1"
Jag upplever inte att de är så täckande som jag hade velat. Inte ens om man tar flera lager. Däremot så känns den bättre mot huden än min mineralfoundation från ID Bare Minerals. Men är som sagt inte jätteimpad. Vill jag verkligen få ett superbra resultat så tar jag nog min flytande foundation...

Eyeshadow "Summer" & "Twilight"
Dessa gillade jag verkligen. Dom skimrar fint utan att glittra. Jag har andra mineralskuggor som bara blir glitter, ingen färg. Men dessa hade jättefin fyllig färg med ett härligt diskret skimmer. Dom var lätta att blenda och resultatet höll sig länge, utan att lägga sig i globlinjen. Så dessa blir det nog fler av!

Concealer "Yellow"
Den är superlätt att applicera och smälter in snabbt och lätt i huden. Efteråt finns inte ett spår av mörka ringar under ögonen. Så denna ska jag nog också fortsätta med.

Rouge "Lovely"
Också en favorit. Trodde först den skulle vara mer rosa, men den är snarare mörkt rosa och lite åt det röda håller. Var perfekt för min hy.

Borste Ultimate Kabuki
Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Det är min första kabuki. Den är otroligt mjuk och tät. Jag har dock lite svårt att jobba in pudret i borsten. Det lossnar strån hela tiden. En kompis som också har denna borste tycker att den är superbra, och hennes fäller knappt några strån alls. Men jag är inte överförtjust i den...

Borste Rouge/Veil
När jag fick borsten tyckte jag att den verkade lite hård och för tät. Som rouge-borste fruktade jag att resultatet skulle bli för koncentrerat. Men jag hade fel. Den är lika mjuk som kabukin, och rouget lägger sig mjukt och fint utan några hårda kanter. Mjukheten gör nog att denna går före mina andra rouge-borstar.

Slutsats: Jag vill garanterat ha fler ögonskuggor. Rouge och concealer ska jag köpa fullsize. Kabukin är jag skeptisk till. För att få slät och jämn hy känns det som man behöver primer, concealer mint, foundation och veil. Så jag håller mig nog till min flytande foundation och puder från MUS...


Kommentarer
Jonna

Var har du köpt de här sminket? Låter som att de är bra smink och jag gillar ju smink så.. :) Kram

2010-03-13 @ 22:35:25       Blogg: http://jonnapersson.blogg.se/
Jonna

Var har du köpt de här sminket? Låter som att de är bra smink och jag gillar ju smink så.. :) Kram

2010-03-13 @ 22:35:28       Blogg: http://jonnapersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0