Melodifestivalen - Del 3

Igår var det dags för den tredje delfinalen. Lillasyster var här och tittade med mig.

Kan ju säga att inget av bidragen var bra. Vissa dög, andra sög...

Alcazar - "Headlines"
Alcazar är ju i princip med varje år. Är väl ett bra sätt att introducera en ny sommarplåga. Deras låt var helt okey, men långt ifrån en av deras bästa. Jag rådiggar den lila outfiten dock. Låten dög.



Crucified Barbara - "Heaven or hell"
Återigen blev jag glad när det var dags för ett rockband. Hoppades det skulle bli bättre denna gången. Hon sjöng superbra, men blondinerna kändes lite överdrivna... Som om de ville för mycket. Låten dög.



Erik Linder - "Hur kan jag tro på kärlek"
Både jag och syster tyckte detta skulle kunna vara en vacker låt, iaf om man blundade och bara lyssnade. Framträdandet var väl rätt lamt. Tråkigt. Det kändes som om han stod i kyrkan och sjöng. Det räcker inte. Låten sög.



Getty Domein - "Yeba"
Kul med en udda låt. Jag satt med ett litet leende på läpparna. Hans outfit var snygg och clean. Dock tror jag inte den hade gått särskilt bra i ESC. Jag vill gärna förstå vad dom sjunger... Låten sög.



Darin - "You're out of my life"
Den lille killen har ju vuxit upp. Syns att han har mer erfarenhet nu. Han gjorde ett bra framträdande, och var väl det bidrag som sög minst. Men jag tror inte han kommer vinna alltihop. Låten dög.



Johannes Bah Kuhnke - "Tonight"
Jag hade faktiskt redan glömt bort låten... Var tvungen att se en repris... Snacka om seg låt. Rösten höll inte måttet. Själva melodin hackar alldeles för mycket för min smak. Ändra melodin och byt ut artisten. Låten söög.



Elin Lanto - "Doctor doctor"
Jobbig låt. Refrängen sög, hennes outfit sög, störde mig på hennes kassa smink och att hon hela tiden drog handen genom håret, antagligen för att vissa blinget i ansiktet. Låten sööög.



Timoteij - "Kom"
Fyra jättesöta tjejer med världens tråkigaste kläder och helt utan framträdande. Skippa instrumenten, och showa lite istället, färgglada outfits. Då hade det funkat. Låten dög.



Fördelen med att alla låtar är kassa är att man inte lackar pga vilka som går vidare och åker ut. När alla bidrag hade visats hade jag lika gärna kunnat byta kanal, för jag brydde mig inte ett dugg om vilka som gick vidare, eller vilka som åkte ut... Ingen vart ju bra ändå...

Gigantiskt plus att Blue Man Group var med! Dom är så satans bra!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0