Melodifestivalen - Del 1

Det hela inleddes till min glädje med min absoluta favoritsång just nu, "I Need A Hero". Charlotte Perrelli uppträdde utan kjol... Nanne Grönwall var lika full av energi och glädje som alltid.

Sen gick det ju rakt utför... Enligt min mening fanns det bara två låtar som förtjänade att gå vidare. Den ena gick bort, och den andra gick till andra chansen.

Så, vad tyckte jag om bidragen?

Anders Ekborg - "The Saviour"
Min personliga favorit. Vilken röst! Det var mycket musikal över hans bidrag, och det gillade jag! Gillade även att kvinnorna var lite äldre och "normala", och tänka sig, dom var även påklädda! Me like! Att han försvann förstår inte jag. Hans bidrag var lätt bäst!



Linda Pritchard - "You're Making Me Hot-Hot-Hot"
Seriöst. Den här typen av låt är med vaaarje år... Deja vu-varning här... Visst, det var ös i låten, men mååånga länder har haft liknande låtar innan. Inget genuint här inte. Dock så ääälskade jag hennes hår!



Frispråkarn - "Singel"
Denna går helt och hållet BORT! Hallå!? Vilken skit! Att sånt här ens får vara med.. När ska folk fatta att hiphop och rap inte platsar här? Och OM man nu absolut måste ha en raplåt, gör den bra åtminstone!



Ola - "Unstoppable"
Det var ju inte helt otippat att han skulle gå till final. Det är ju Ola. Hans låt var okey, men ingen vinnare. Undrar just hur många som röstade på själva låten, och hur många som röstade på just Ola?



Jenny Silver - "A Place To Stay"
Man får visst ha på sig vadsomhelst... Det var den mest pinsamma outfit jag sett... Och låten var trist...




Pain of Salvation - "Road Salt"
När dom visade ett rockband tänkte jag: "Najs, det här måste bli bra. Nu rockar vi!" Men ack så fel man kan ha. Där hände ju absolut ingenting... Som min systerson sa: "Dom var ju tråkiga, dom bara står ju där..."



Jessica Andersson - "I Did It For Love"
Min andra favorit. Hon borde gått direkt till final. Ballader är alltid svåra i detta sammanhang, men hon gjorde det väldigt bra! Kraftfullt och vackert! Heja Jessica!




Salem Al Fakir - "Keep On Walking"
Inte min personliga favorit, men jag kan förstå att folk röstade på honom. Hans bidrag var rent. Han var söt.




Årets första rådiss:
Dolph Lundgrens s.k. uppträdande. Ett ord: PINSAMT!!

Även Måns följdkommentar: "Nu fick ni valuta för licenspengarna!"
HAHAHAHA! Vilket skämt!

Och vad tycker vi om programledar-trion?
Den enda jag kan stå ut med är Måns Zelmerlöw. Varje gång Dolph Lundgren öppnar munnen börjar jag garva. Och hela Christine Meltzer känns som en enda stor parodi, och överdriven barnprogramledare... Nej usch...

Tacka vet jag Kristian Luuk! Han gjorde ett utmärkt jobb! Och Björn Gustavsson, ojojoj! Kom tillbaka till Melodifestivalen!

Vad tyckte NI om första deltävlingen?


Kommentarer
sara

Vilken fin design på din blogg! Och supersnygga foton! Jag och mattias dissade melodifestivalen helt.. Ha en härlig dag! =)

2010-02-08 @ 10:02:42       Blogg: http://kakmonstermamman.blogg.se/
MyzaaaN - Princess Pink

haha dolph är som tagen ut toy story !



haha ja saknar ocks kristian och björn (A)

allt blir bara komplicerat och man ska ringa dig & hit på bidrag som ??? SUGER?

2010-02-08 @ 14:04:52       Blogg: http://myzaans.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0