En lugn juldag...

Idag har jag bara tagit det lugnt. Duchess har nog blivit besatt eller något, för hon har legat och myst hos mig heeela morgonen och heeela dagen! Hon som ligger max en timme under täcket/filten, sen går hon och sover någon annanstans. Men nu låg hon under täcket i flera timmer, sen låg hon jämte mig resten av dagen. Sååå mysigt har vi haft det!

Gårdagen var helt underbar! Stressade iväg till storasyster med familj där även mor, far, farmor och storebror väntade. Vi hade med oss Donna och Duchess. När alla (utom storasyster) satt sig ner för att äta hör man storasyster tjuta till i köket. Då hade Duchess hoppat upp på bordet och rakt ner i syltan för att snabbt springa iväg.

Sen var det dags för Kalle Anka! Alla var på gott humör, jag och syster sjöng med i Mössens sång. Till och med pappa tjöt med lite i musiken! Fikade gjorde vi också, så mätt man blev! Svåger David la sig på golvet med ungarna och "mediterade" (läs: sov och snarkade).

Efter Kalle Anka kom tomten och delade ut julklappar. Donna gillade tomten =) När alla julklappar var öppnade åkte alla hem, utom jag och Henke. Vi spelade en omgång Kort & Lång med syster och svåger innan vi också åkte hem. Duchess låg och mös under julgranen. Syster sa att hon aldrig träffat en så snäll katt, hon rörde inte granen =) Sen ville Duchess vara med när vi spelade kort, så hon gick omkring och mös på bordet, och la sig rakt under lampan. Mitt i vägen. Hehe.

Det var en lyckad julafton iaf. Julklappslistan blev inte så lång i år. Här kommer lite bilder:



Detta fick jag i julklapp:
- Parfym av Henke. Miss Dior Cherie.
- Presentkort på A6 på 300 kr, av päronen.
- Trisslotter av farmor. Ingen vinst tyvärr =)
- Presentkort till relaxavdelningen på Rosenlund av storasyster med familj.
- 500 kr, tomteluva, presentkort på biobiljett och Grazette frisörschampo av Henkes päron.

Tror det var allt. Donna fick levergodis och Duchess hemmagjorda leksaker.
Henke fick också presentkort på A6, slipsar av mig, foton på oss av sina päron, pengar m.m.
Kommentarer
anna

fick du farmor ;) det var inte dåligt. Vad ska du förvara henne? Skratt.

2010-12-25 @ 22:32:43
Linda

Oops, får ändra på det.. ;)

2010-12-25 @ 23:59:43       Blogg: http://paivys.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0