Tjejsnack #31 -Brottslighet

Din åsikt om att göra en dokussåpa som handlar om kriminella ungdomar som får prova på hur det är att vara inlåsta? Serien hette Inlåst, och man behöver inte ha sett serien för att ha en åsikt.
Svårt att ha en åsikt om en serie som man inte har sett. Men det låter vettigt tycket jag. Ge ungdomarna en rejäl dos verklighet!

Tycker du att det borde finnas övervakningskameror i skolan?
Njae. Ingen aning. Känns inte rätt, men i storstäderna kanske det skulle underlätta?

Din åsikt om att drogtesta 13-åringar?
Nej, det är ju bara barn... Dom kan väl åtminstone bli "byx-myndiga", allså 15 år.

Vad är det mest brottsliga du har gjort?
Oj... Jag som haft svårt bara att sno en ynka liten godisbit... Men kört för fort har man väl gjort några gånger =)

Hur resonerar du om dödsstraff?
Jag är nog lite emot dödsstraff. Jag såg en dokumentär om oskyldiga män som fått dödstraff. De hade blivit oskyldigförklarade och fått skyhöga ersättningar, men risken är ju ganska hög att fler, som faktiskt är oskyldiga, har fått sina dödsstraff. Så sålänge man inte kan vara 200 % säker på att man har rätt man, så borde inte dödsstraff finnas. Dessutom, låt dom pinas i fängelse under livstid istället...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0