Tjejsnack #30 - Högtider

Finns det någon helgdag som du tycker är helt onödig?
Nja. Inte onödigt. Kanske bara att jag inte riktigt tar åt mig av vissa högtider. Påsken t.ex. har en tendens att passera utan att jag reagerar. Det var roligare när man var liten och målade ägg och klädde ut sig till påskkärringar.

Om du skulle införa en helgdag, vilken/varför?
Oj. Ingen aning...

Tycker du att skolavslutningar ska vara i kyrkan?
Nej. Personligen har det ju alltid varit tradition, men jag tror att man som barn har det lika mysigt på skolgården, utomhus i solskenet. Jag har alltid känt mig felplacerad i kyrkor...

Vilken högtid är din favorit, varför?
Julen, helt klart. Speciellt när man var liten, och verkligen fick riktigt härliga julkänslor. Tappade den känslan några tonårs-år. Nu är alla julkänslorna tillbaka, men som "vuxenkänslor" om man kan säga så =)
Nyår är också en underbar högtid. Glömma det gångna året, se fram emot nya äventyr.

Vad tycker du om halloweenfirande?
Halloween har aldrig varit och kommer aldrig att bli en svensk högtid. Fullkomligt hatar ungar som ska leka Bus eller Godis. Usch och tvi... Personligen är det dock en superbra anledning till maskerad på äldre dar, och en och annan drink ;)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0