ESC - kval 1

Idag (igår) var första kvalet för ESC. Det går ju bara utför varje år... Det enda jag gillade var den ryska mellanakten. Rätt mäktigt.

I årets svenska Melodifestival tyckte jag valet stod mellan pest eller kolera... Visst, det fanns några bra låtar, men ingen med wow-faktor som var värd att skicka till ESC, som vanligt...

Malena var inte mitt första val, men hoppas hon kan vinna med sitt udda bidrag, det är ju udda som gäller numera, eller? Gillade hennes vita klänning hon hade på kvalet idag.
Hon påminde om en forntida nordisk drottning tycker jag =)

Bland de 18 tävlade i första kvalet fanns inte mycket att hissa, snarare dissa... Men jag är glad att Sverige, Finland och Island tog sig vidare. Dom var bra. Rådiss till Tjeckien med sin kassa, töntiga zigenarlåt, Belgien med sin tragiskt oförskämda Elvis-imitation. Bosnien skulle tydligen vara tippad favorit.. Öööh??! KASS!

Nästa kval, som är på torsdag, ser lite bättre ut. Mycket ballader. I allmänhet bättre bidrag.



Kommentarer
Jenny

Nu har jag röstat på dig!:)

2009-05-13 @ 13:18:13       Blogg: http://waiting4u.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0