Cool i hagen

Det är ju bara så underbart väder idag. Solen skiner, och man kan riktigt känna våren i luften. Alldeles underbart!

När det är såhär vackert väder var det ju bara ett måste att ta med Cool till inhängnaden. Sagt och gjort. Vi gick tid. Han sprang omkring och vi passade på att ta lite kort. Bilder kommer senare... Sen kom det ett annat par med en ung retriever. Hane såklart... Suck... Så vi kopplade Cool och gick ut från inhängnaden. Dom gick in med sin hund, men vi stannade en bit bort för att ta fler kort.

Rätt som det är hör jag Henke säga "Hund på ingång". Då kommer retrievern mot oss i full galopp. Han har lyckats ta sig ur inhängnaden. Både jag och Henke tänker ju mest på att Cool kan bli hanaggressiv. Så Henke lyfter upp Cool i famnen. Jag är sååå glad att vi gick grundkurs med Donna. Där fick vi lära oss hur man gör i såna här situationer. Han ville fram och busa med Cool, så jag ställde mig ivägen och visade honom att här fick han inte komma förbi. Så han sprang runt i en stor cirkel.

Hans husse kom och bad så hemskt mycket om ursäkt. Vi sa att det var lugnt, han var ju ändå bara en valp som ville leka. Sen hade ju jag vart så dum och lämnat mitt kamerafodral på marken. Så när "valpen" (han var ju stooor) fick syn på den tog han den direkt och sprang raka vägen till matte som var kvar i inhängnaden. Hehe. Återigen bad hans husse om ursäkt, men ingen skada skedd. Jag följde med och hämtade mitt fodral, sen gick vi hemåt.

Jag log faktiskt på vägen hem. Jag var glad att det hela löst sig så lugnt. Att Cool höll sig så lugn. Att jag faktiskt fick nytta av Donnas grundkurs (grymt stolt) och det hela var en nyttig upplevelse.

Som sagt, bilder kommer senare. Nu ska jag bara sminka mig en snabbis, sen ska vi till största snyggsyster och fika lite och hämta spel ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0