Fejk MAC penslar på Tradera

Jag blir så arg! Köp inte MAC på Tradera! Du blir bara lurad!

Allt jag hittar där är fejk. Det vanligaste är MAC-pigment. En vänlig själ säger iaf att hon inte kan intyga äktheten i sina produkter och ber folk därför buda därefter. Sen finns det ju dom som rakt upp och ner hävdar att det är äkta vara de säljer, när jag så tydligt ser att det är FEJK! Och alla dessa stackars människor som budar över varandra i hopp om att få en märkesprodukt för en billig peng...

Igår avslutades en auktion där säljaren påstod sig sälja "ett restparti med 60 burkar MAC-pigment från konkurslager" med utropspris 1 krona. Lät skumt tycker jag... I butik skulle detta vara värt ca 12 600 kr. Jag mailade säljaren två gånger om bättre bilder så jag kunde se om de var äkta eller inte, men fick inget svar. Så tyvärr vet jag inte om dom faktiskt var äkta eller ej. Budgivningen slutade på 1600 kr...

Dock hittade jag inatt en säljare som säljer ett set med 24 st MAC penslar. Det som stör mig här är att dom är såååå fejk det kan bli! Och säljaren har mage att påstå att det är äkta och värt tusentals kronor i butik! H*n har sålt flera set för det fasta priset 350 kr. Stackarna verkar inte ens fatta att det inte är äkta MAC! En stackars sate upptäckte det, efter att ha betalat 600 kr för setet...


Jag blir så arg! Kan man inte anmäla såna säljare för falsk marknadsföring eller något??

Okey om man från början säger att det är en kopia.. Men att lura folk på pengar sådär?!

*aaargh*



Kommentarer
sara

hej gumman! jag är både på entresolen, och kör med moppen på lagret...surt men tiden går fort som du lovade:) tyvärr ingen kvar som jag kan ha som kompis...:( vet du nått mer om midsommar? pussaa

2009-06-09 @ 21:50:59       Blogg: http://snoangeln.blogg.se/
Tinna

Kontakta Tradera & anmäl de säljare som säljer fejk prylar men skriver att det är äkta - de kommer att bli avstängda från sajten.

Buss på dem, sis!

Kram big sis :o)

2009-06-10 @ 00:54:26       Blogg: http://isinge.blogg.se/
sara

jag vill med, men måste isf veta vilket datum....jobbar ju och såå, sen ska jag åka runt rätt mycket på min semester. kram

2009-06-10 @ 18:10:05       Blogg: http://snoangeln.blogg.se/
christin

Hej!

Är helt ny på MAC men rutinerad säljare på Tradera.

Sajten gör inget åt kopior, har anmält flera säljare som luras med 'äkta vara' men Tradera svarar bara att de inte har kompetens att avgöra vad som e fejk eller inte. Inte kul för nybörjarna som köper en stor Guccibag för 2000 och tror de gjort ett fynd... De flesta verkar inte ens fatta att de blivit lurade, och endast vi i större städer kan gå in på LV, Gucci, Hermes och kolla hur äkta varor ska se ut... Gick förbi Gucci när de hade 70 % rabatt och köpte på mig saker att sälja på Tradera, tjänade kanske en femtilapp per pryl för jag blev helt utskåpad av kopiorna som folk verkligen verkade tro var äkta. Orutinerade lantisar! Vad gäller MAC så har de 50% på lyxserien Monogram i Magasin, så MAC intresserade skåningar borde ta sig dit! Köpte på mig en del, kommer på Tradera. För er som gillar Gucci så är det ca 2 veckor till 70 %...

2009-06-24 @ 16:31:48
Linda

christin - Jag har med anmält några stycken, men inte ens fått något svar från Tradera... Man blir så arg när man ser hur folk budar höga summor på sånt man själv ser är uppenbara kopior... Och man kan inget göra...

Tyvärr förstör ju alla kopior och fula säljare för alla andra ärliga säljare..

2009-06-24 @ 20:28:19       Blogg: http://paivys.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0