Krångel med Skatteverket

I år fick jag för första gången betala tillbaka på skatten. Men det har jag säkert nämnt tidigare i och med att alla fick sina deklarationer. Själv vart jag lite förvirrad över hur jag skulle gå tillväga.

Jag betalade via internetbanken. Fick en påminnelse i mitten av juni att jag inte lämnat min inkomstdeklaration. Kollade internetbanken, pengarna hade inte dragits. Betalade igen. Har återigen fått en påminnelse. Va sjutton... Ringde till killen på Skatteverket. Jag är ju ett riktigt smarthuvud. Man måste ju ändå godkänna och lämna in sin deklaration oavsett om man ska betala tillbaka eller inte.

Men detta hade jag faktiskt lite funderingar kring tidigare, om man skulle göra både och.
Jag vet, ibland är även jag lite blond.. ;)

Hur som. Är ledig någon dag nu i veckan innan jag åker iväg på kryssning (!!), så ska passa på att gå in till Skatteverket och lämna in min deklaration. Bättre sent än aldrig.. =)

Dessutom, båda mina betalningar hade gått igenom, så jag får tillbaka lite i höst ändå.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0