Hundincident, igen...

Kan ju börja med att säga att inget egentligen hände...

Henke var ute med hundarna igår kväll innan han skulle till jobbet.  Jag och Anna sitter inne och snackar. Hör plötsligt en hund skälla. Kollar i köksfönstret och ser en tjej som har väldigt svårt att hålla sin gigantiska vita schäfer som skäller och drar efter Henke och våra hundar. Vilket egentligen inte gör mig något så länge hon håller sin hund. Den hade till och med försökt gena över grannens lilla gräsmatta för att komma fram. Damen vars hund Donna hoppade på för snart ett år sen knackade tydligen argt på sin fönsterruta och pekade menande på Henke.

Jag öppnade porten åt Henke och han berätta detta som jag nu berättat. Då ringer telefonen. Det är damen. Hon vill prata med Henke. Hon är tydligen mycket upprörd och säger att våra hundar en dag kommer mörda hennes hund. Hon nämner incidenten med en staffe och en tax (ingen som bryr sig om den detaljen...) som dödade ett litet barn. Att speciellt jag inte får gå ut med båda hundarna samtidigt eftersom det är halt. Då kommer jag ju tappa dom den dagen dom attackerar hennes hund.

Jag förstår inte varför hon inte alls reagerade på den stora vita schäfern istället. Det var ju den som ägaren fick kämpa för att hålla fast. Våra hundar gjorde absolut ingenting. Dom bara stod och tittade. Dom drog lite efter hunden, men efter ett snabbt ryck i kopplena så brydde dom sig inte, utan ville hellre in i värmen.

Jag förstår inte vad mer vi kan göra. Det har snart gått ett år, men hon går antagligen fortfarande och säger till folk hur aggressiv Donna är. Detta trots att Donna inte gjort någonting sen dess. Hon har umgåtts med ca 40 hundar. Det har inte hänt något med en enda av dom... Cool som slitit sig när han var hos uppfödaren gjorde då heller inget utfall mot någon av de andra hundarna.

Om hon ska börja tjaffsa igen så kommer jag känna mig lite smått trackasserad. Vi ska i alla fall prata med styrelseordföranden lite senare idag. Ingen annan här verkar ha något emot någon av våra hundar. Damen börjar bli aningen påfrestande....



Så... Nu har jag fått lätta mitt hjärta. I eftermiddag ska vi träffa Attila! Det var längesen!

Väntar nu på att Finduss ska ringa, så ska jag och hundarna möta upp henne =)







Lekte lite i nya Photoshop med mina nya brushes =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0