Tjejsnack #34 - Barnböcker

Detta blir kort, då barnböcker inte intresserar mig....

Om du skulle skriva en barnbok, vad skulle den handla om?
När jag var liten skrev jag små böcker om drakar, så jag skulle nog göra en sagobok med drakar och prinsessor.

Vad läste du i din barndom?
I min barndom vette katten, men i min ungdom var det bara deckare och skräckisar.

Din favoritbarnboksförfattare?
Har nog ingen...

Vilken av Astrid Lindgrens figurer är din favorit, varför?
Har inte läst en enda av hennes böcker. Även i filmväg är det inte mycket man sett. Ronja Rövardotter, Pippi Långstrump, Madicken... Tror jag gillar Ronja bäst.

En bok du har köpt/skulle ha köpt till ditt barn?
Ingen aning...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0