Julhelgen

Igår jobbade jag egentligen 8-14. Men det var rätt lugnt, så jag fick sluta tidigare. Var därifrån 13.20. Åkte hem och bytte om. Smink och hår hade jag fixat snabbt innan jobbet, men frisyren krävde lite justering.

Kl 14 var jag hos storasyster. Dom hade just ätit och dukat undan. Jag plockade rester från kylen =) Åt lite snabbt, sen var det dags för fika. Kaffe och diverse julgodis. Favoriterna i år var chokladkolan och nougatkakan enligt mig! Donna tiggde som fan, så hon fick en tidig julklapp. Ett tuggben =) Mumma!

Sen började Kalle Ankas Jul! Ungarna var helt inne i det. David, min svåger, var tydligen inte lika road för han somnade ;) Men trots snarkningar, så påstod han att han var vaken. Hehe. Favoritcitatet från Kalles Jul: "Nu börjar vi lära känna varandra!" från kommande filmen Prinsessan och Grodan. =)

Sen gick vi snabbt vidare till julklappsöppning! Man fick minsann en liten hög =) Systerbarnen fick leka tomtenissar och delade ut klapparna. Simon var så duktig som läste etiketterna helt själv =)
     Alla öppnade sina paket. En person i taget. Till slut var det bara ungarna kvar. Hehe. Precis som när jag och lillasyster var små.. Ojoj, vilka högar med paket man hade då!
     Efter en stund var julklapparna inte längre i centrum, utan att pricka skräpet i skräppåsen, vilket faktiskt inte gick särskilt bra... ;)

Hur som... Efter att alla julklappar var öppnade var man rätt trött. Först åkte päronen, farmor, bror och lillasyster hem. Jag och Henke stannade en liten stund, sen var även vi väldigt trötta och åkte hem.

Idag, på juldagen, har vi varit hos Henkes mormor och morbror. Åt julmat och fikade. Även där fick vi lite paket. Då vädret blivit sämre idag åkte vi ganska snart. Men resan hem gick faktiskt smidigare än dit. Inte lika slaskigt och halt.

Nu sitter vi och tittar på Narnia på 4an. Dricker kaffe, äter pepparkakor och julgodis!
En perfekt avslutning!







Så, vad fick vi?
- Ett spel. Hönan eller Ägget?
- Jag fick två par klackskor från Scorett av Henke.
- Henke köpte en vas till sig själv ;)
- Kahls-kaffe och servetter.
- Geléljusstakar från lillasyster. Dock slog hon sönder en av tre...
- Donna fick tuggben och en pläd.
- Två prydnadskuddar.
- Två Disney-filmer. Mulan och Törnrosa.
- Örhängen och broderad tavla av farmor.
- Henke fick ett underställ av sin mormor. Bra till Sälen!
- Glasunderlägg med spanska tjuren.
- Halsband.
- Presentkort på A6, i mängder =)
- Trisslotter.
- Henke fick cash.
- Guldglitter-set. Bodylotion, eyeliner och nagellack.
- Av mig fick Henke två tröjor från JC.

En bra julafton =) Nu är det väl dags att göra en önskelista till 25-årsdagen...
Om 22 dagar är jag halvvägs till 50! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0