Dagen före julafton

Efter ett 10-timmarspass på jobbet, som gick relativt smärtfritt, så åkte jag och Henke till A6. Det var inte så fullpackat med folk som jag trott. Inga köer nånstans. Men så var vi där någon timme innan stängning.
     Vi köpte de sista julklapparna. Henke fick gå iväg, för jag skulle köpa en julklapp till honom. Köpte även Kahls-kaffe. Skönt att komma iväg lite.

Nu börjar man känna sig redo för morgondagens ståhej. Har någon julklapp kvar att slå in, annars är allt klart. Henke har vart så duktig och städat rent hela lägenheten så här blir rent och fint inför julen. Visst är han duktig? =)

Imorgon jobbar jag 8-14. Kul va? Inte... Sen ska jag bara hem och byta om, så drar jag till storasyster för att fira julen med resten av släkten. Kommer bli naaajs.

Fick en liten tidig julklapp idag =) Köpte för ca en månad sen fem nya näspiercingar. Men det var krångel med leveransen, och paketet försvann på posten. Men säljaren var sjysst och skickade nya, som jag fick idag! Så det blev som en tidig julklapp till mig själv. Dessvärre var smyckena mycket mindre än jag trott, så en fick jag slänga. Men dom andra är fina. Såå skönt med nytt!

Har just tittat på Animal Planet, om puppy farms i USA.. Det är sjukt hur lite lagen kräver av kennelägarna... En kvinna hade 700 hundar! De levde ungefär som de på bilden. Många var svårt sjuka. Valpar låg döda intill sin mor och sina kullsyskon. Stackare...

Egentligen hade jag velat se Nightmare Before Christmas innan jag lägger mig. Kollar alltid på den innan jul =) Men nu har det inte blivit av... Men måste i säng tidigt, dagen börjar tidigt imorgon...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0