Möte med Devon Rex

Ååh, så fina katter jag sett idag! Vi hälsade på en uppfödare av devon och cornish rex. Jättetrevlig tjej. Underbara katter! Det första man möter i köket är ca fem katter som alla vill fram och gosa. Klappar lite snabbt tre stycken i fönstret. Så fort jag vänder mig bort hoppar en av dom lätt upp på mina axlar! Vad förvånad jag blev! Han gick från vänster till höger axel, som en papegoja, för att sen glida ner i min famn. Och där stannade han... Trots bökande med att få med min kaffekopp till vardagsrummet, så låg han så lugnt kvar.

Efter att jag knuffat bort honom tar det inte lång stund innan nästa lilla sötnos ligger i mitt knä. Hon la sig direkt till rätta och började spinna. Sen låg hon där i princip under hela vårt besök där. Vilket litet charmtroll! Precis innan vi skulle åka la sig även hennes mor sig tillrätta i mitt knä. Ååh, ville ju inte därifrån!

Till och med Henke gillade dom. Dock så kände han av dom, men det var ju nästan väntat med all pollen ute och så... Så vi ska dit igen när allt blommat ut och se ifall det går bättre då. Vore asbra. Då har vi både hund- och kattuppfödare en mil ifrån varandra. Katten är hundvan, och hon garanterar nästan gosfaktor från hennes katter ;)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0