Gårdagens bravader

Syster ringde på förmiddagen och undrade om jag kunde agera chaufför åt henne. Sagt och gjort, efter att ha rastat Donna, duschat och ätit gick jag till Torpa. Henke hade Clion, det var ingen bensin i Saaben, så jag fick gå till päronen så tog jag och syster deras Volvo. Ojoj, var längesen jag körde gammal volvo... Gick sådär ;) Vi åkte till MediaMarkt för att byta en fjärrkontroll och till stan för att köpa cigarrer åt Morgan som fyllde år. Sen hämtade vi mat på Max och sen hämtade Henke mig.

Plötsligt hade jag bara 30-45 minuter på mig att göra mig iordning för förfest och Takida. Blev lite sen, men gick bra ändå. Trevlig förfest med mat och bål. Var ju proppmätt av skräpmaten, så orkade inte mer. Bål och Minttu... Ojojoj... Vi kom iväg till Huskvarna och Mio drog iväg med mig, hon ville ju se Backyard Babies som spelade innan Takida. Visst, man diggade lite, men detta är ju ingen musik jag lyssnar på hemma, så medan alla gapade efter Gregen (?) så undrade jag mest "vem fan är det"? Jag, Anna och Paola spenderade mesta tiden med att leta efter dom andra. Efter att ha lokaliserat dom flesta tog vi plats innan Takida skulle börja, men jag och Paola ställde oss till vänster om scenen. Såg fan mycket bättre där, och man slapp knuffandet. Men jag hade tappat lusten och Paola var trött. Vi ringde våra respektive som hämtade oss en halvtimme senare, vid 23. Så vi hann höra några låtar iaf, men jag var inte särskilt imponerad. Jag är nog ingen konserttjej...

Paola hade Mios saker, men vi fick ju inte tag på dom, så tänkte att dom ska ju till stan sen, då kan dom plocka upp Mios saker på vägen. Men Mio hade nada pengar att ta sig till stan och ingen annan hade cash. Så det vart lite problematiskt, men det löste sig iaf.

Känner mig inte särskilt bakis. Skönt det. Det är jätteskönt väder ute. Svalt och friskt. Känns som en bra ledig dag. Imorgon ska man jobba igen... Blää...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0