Henkes far fyller år

Som jag skrivit i min gamla blogg får jag ibland uppdrag att göra tackkort, inbjudningskort osv. Nu fyller Henkes pappa år. Vi får inte ge honom någon present, men ett grattiskort ska han bannimej få! =)
Såhär blev rimmet:

Idag är det din dag
Ta ett djupt andetag
Blås ut ljusen och önska
Må ditt liv glittra och grönska
Snart kan du sätta dig ner och vila
Dricka lite konjak, eller varför inte tequila?
Nää, konjak och kaffe ska det va'
Nu firar vi. Hipp hipp hurra!

Ska strax in och gratta Bosse, så fick slänga ihop en ramsa på 5 minuter. Kan ju kanske visa dom andra jag gjort? En jobbarkompis till mamma ska ha tjejkväll. Då gjorde jag tre inbjudningskort till henne:

Inbjudningskort 1:


Text på framsida:

Tjejkväll!


Text på insidan:

Glöm jobbet och slappna av
Rut i Barnarp har ett enda krav
Du är en kvinna, en äkta skandinav
Vårt skratt ska höras över ett helt medelhav


Inbjudningskort 2:


Text på framsida:

Välkomna Jesus


Text på insidan:

Näääääääää...

Denna kväll handlar inte om Gud
För allt seriöst har vi strikt förbud
Kom till Rut, Barnarps tuffaste brud
Slappna av och njut av skrattets ljud


Inbjudningskort 3:


Text på framsida:

Kära dagbok...
Igår var jag på tjejkväll...


Text på insidan:

Aldrig har jag hört så mycket fnitter
Som när alla hos Rut i Barnarp sitter
Det var bland tanterna ett himla kvitter
Dags att skaffa en regelbunden babysitter!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0