Tjejsnack v 44 - Årstiderna

Vilken årstid är den bästa, varför?
Sommaren! Älskar värmen! Semester! =)


Alla årstider har sin charm! Känner du så också, vilken charm har de olika årstiderna?

Jo, det är nog sant, att alla årstider har sin charm. Våren med blommorna som blommar, fåglarna som börjar kvittra, solen som äntligen börjar värma ens kalla kinder. Sommaren med värme, ledighet, bad, varma vindar, ljust dygnet runt. Hösten med löv som faller till marken i alla möjliga färger, kylan som sakta kommer så man får klä sig lite varmare. Det blir mörkare. Vintern med kyla och snö, tio lager kläder. Och självklart jul, nyår och min födelsedag ;)


Skulle du kunna leva utan nån årstid, vilken, varför?
Skulle klara mig utan vintern. Det är ju ändå lite småkallt under vår och höst. Snö vid jul, sen klarar jag mig utan vinter.


Under vilken årstid fyller du år?
Vintern, fyller i januari.


Hur brukar du bli firad, hur har du kalaset?

Jag var alltid sur när jag var yngre. Min lillasyster fyller i maj och fick alltid ha utomhuskalas. Men eftersom jag fyller i januari var det alltid kallt och oftast snö ute, så jag fick alltid ha kalas inomhus. Numera bjuder man alltid in släkten. Fika, presenter. Inte mycket mer. Jag fyller ju endast tre veckor efter julafton, så det är lite trist att man får massa paket inom en månad, sen ingenting på ett år. Men jag överlever =) Åldersmässigt är det ganska skönt att fylla tidigt på året. Först till systemet, krogen m.m. Snart väntar den, för mig, gyllene åldern 23! *wee*

Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0