Tjejsnack v 48 - Livsåskådning

Är du religiös, på vilket sätt?
Nej, verkligen inte. Slutade be till Gud när jag var liten. Han verkade ju ändå inte lyssna... =)


Tror du på övernaturliga krafter och andlighet?
Mjo, lite kanske. Kanske iaf hoppas på att det finns något, inget religiöst dock.


Har du sett/känt av något övernaturligt, vad?

Nja. Har alltid känt mig förföljd. På lågstadiet pratade vi om skyddsänglar, och jag kom fram till att det var min morfar som vakade över mig. Han dog när jag var liten, har bara träffat honom tre gånger när jag var bebis.
En annan grej som pågick under lågstadiet var att jag alltid såg en skugga, klädd i frack och höghatt. Han var överallt, på kullen hemma där jag bodde, i trappan bakom huset, utanför badrummet när jag skulle kissa mitt i natten. En kväll tröttnade jag. Han stod som vanligt bakom en björk på den där kullen, jag stirrade på honom en stund (i vanliga fall undvek jag ögonkontakt), gick hem och somnade. Sen dess har jag inte sett honom.


Hur ställer du dig till fundamentalism inom religion?
Ööh, jag som är så himla inne på religion *verkligen inte*, vad är fundamentalism? Tron på att hela skriften är ofelaktig och att man lever efter den till punkt och prickar? Eller är jag helt fel ute? Om jag förstått rätt, vad rör det mig? Jag tror personligen inte att allt i bibeln är sant. Långt ifrån. Men personerna i fråga har säkert levt och så. Hur folk väljer att leva sina liv har inte jag med att göra. Men som sagt, jag kanske är helt fel ute gällande själva frågan... =)


Vad tror du sker efter döden?

Ingen aning. Allt blir svart. Inte vet jag... Kanske finns det en andevärld, ett liv efter detta. Vem vet. Fortfarande tror jag dock inte på allt med himmel, helvete, gud och djävulen...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0