Ledig!

Så jävla gött! Jobbat som ett as hela helgen. Men nu har jag äntligen två lediga dagar. Och jag ska bara slappa! Kanske träffa Anna på en fika på onsdag. Skoj!

Orka arbetsförmedlingen. Orka Alfa-kassan. Usch. Bara krångel. Blev kallad till möte, eller fem möten på två veckor. Som om det skulle ge mig något... Har ju redan jobb, extra men ändå... Har inte hunnit/glömt att meddela dom att jag inte kunde komma på första mötet eftersom jag jobbar. Nu är jag säkert avanmäld och måste till arbetsförmedlingen för att återanmäla mig till fucking jävla Alfa-kassan... Blä... Orka...

Dagens plus på jobbet: En av stamkunderna är en gammal tysk dam. Otroligt trevlig, artig och rolig. Hon frågade mig om det var Zingo som stod uppradat jämte oss. Ja, det var det ju. Hjälpte henne att lägga ett flak i hennes kundvagn. "Tack så mycket, darling!" Fan vad sött =) Blev så glad. Sen sa hon lite andra roliga saker med. Jättetrevlig dam.

Dagens minus på jobbet: Det var lite kö. Jag var ensam kassörska. En utländsk kvinna ville ha snus. Vi har det inlåst. Skulle hämta, men just det märket var slut. Hon fick följa med mig och titta på dom andra märkena, men hon avstod. Inga problem. Vi gick tillbaka till kassan, och då började gubben som stod efter henne börja gapa åt henne typ "Vad i helvete gör du? Är du dum i huvudet? Här hjälper kassörskan dig så snällt, så vill du inte ha! Fan, så kan du för i helvete inte göra!" Stackars kvinna. Försökte hålla henne lugn, så dom inte börja bråka. Hon gick och plötsligt var gubben på gott humör igen. Bad om ursäkt för att han blossade upp sådär, men sådant beteende accepterade han minsann inte, man beter sig inte så. Knäppgök. Det var ju inte kvinnans fel att hennes märke var slut. Mig gjorde det inget. Knäppa gubbe.. Sur jag blev... Så ska man vara trevlig med. Usch...

Måste klippa mig... Håret är sjukt slitet...
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0