Tjejsnack v 50 - Säkerhet/djur

Skulle djurpoliser vara bra att ha här i Sverige? Varför/varför inte?
Ja, det skulle väl vara bra om det fanns poliser vars yrke är att se till att lagar följs och värnar om djurs välfärd.

Skulle du kunna tänka dig att bli djurpolis? Varför/varför inte?
Nja, jag skulle nog inte kunna bli polis alls. Inte min grej. Dessutom skulle det nog bli för tufft och jag skulle ta allt för personligt och bara bli deprimerad av att se misshandlade djur hela dagarna.

Har du varit med om något djur som blivit misskött/vanvårdad, berätta kort?
Nej. Inte mer än någon som hade en perserkatt, men aldrig borstade den. Aldrig sett en katt som sett så hemsk ut... Har för mig att dom till slut fick raka av pälsen, men att katten i slutändan avlivades (anledningen till avlivning vet jag dock ej).

Vad betyder ett djur för dig?
Kan man ens svara på det? Mina egna husdjur betyder allt för mig. Dom är mina bebisar. Jag skulle hellre svälta så länge dom har ett bra liv. (Alla mina husdjur är dock inte längre hos mig).

Tycker du att vår djursäkerhet i Sverige är bra? Finns det något som
skulle göra den bättre, eller finns det något som du tycker är ren dynga?
Striktare lagar och hårdare straff! Alla vet nog min åsikt om kamphundar, och speciellt deras ägare... *Stolt ägare till sk kamphund*

Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0