Haft mäklaren på besök

Usch, så dålig man är på att uppdatera... Kan berätta lite om helgen som gått.

I fredags städade vi lägenheten grundligt. Jag var ledig. Så vi passade på att rensa här hemma. Mäklaren skulle komma på besök efter helgen och reka inför fotningen. Jag tog itu med köket och Henke tog badrummet. Jag plockade undan massa, diskade, tvättade, rengjorde. Man vart ju helt slut...

I lördags jobbade jag åtta timmar. Efteråt åkte jag och Henke upp till IKEA. Köpte sängöverkast. Jättefint! Vidare gick vi till Hemtex där vi köpte gardiner. Sen vart jag sjuuukt trött! Henke åkte iväg framåt kl 17, då däckade jag med Donna i sängen... Vaknade 1-2 timmar senare. Henke var hemma. Sa åt honom att väcka mig när maten var klar.. Fattar inte varför jag var så trött...

På söndagen blev det ett 10-timmars pass... Det kändes i kroppen...Men dagen flöt på, och snart var man hemma igen. Då tog jag itu med sovrummet. Röjde undan all skit. Nu står där bara några kartonger som ska upp på vinden. La dit det nya sängöverkastet och hängde upp de nya gardinerna. Hade dock klantat mig dagen innan på A6. Hade köpt två par gardiner, men bara ett par gardinstänger... Men men.

Idag var det dags för ännu ett 10-timmars pass... Jobbade 6-16. Men dagen flöt på bra. Axeln har krånglat som fan nu efter semestern, men morgonens plock gick oväntat bra. Skulle egentligen jobbat stängning, men böt till morgonpass eftersom mäklaren skulle komma på kvällen. Strax efter kl 18 var han här för att reka lägenheten inför fotningen. Fick mycket bra betyg! Han hade inte så mycket att tillägga. Vissa uppenbara vardagssaker som ska bort. Smådetaljer som ska inhandlas. Sen är vi redo!

Blev sjukt nöjd med sovrummet. Kommer bli vita gardiner bakom de lila.
Och sen ska det inte vara grönt på sängen. Ska köpa lila kuddar, och eventuellt en lila filt.
Såhär blev det:




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0